Sidor

fredag 8 augusti 2014

Valpar!

Nu har vi konstaterat att även Mimmi - Drefvikens Marguerite Perey, är dräktig! Pappa är Dandy-Lion's Minority Report "Svante", Svante är hd B/C, patellafri, Mh-beskriven, prcd-B, ögonlyst samt även utställd med flertalet excellent.
Denna kombination har jag gjort förut och jag blev så nöjd med kullen att jag nu längtar efter småsyskonen.

Mimmi själv är hd-B, patellafri, Mh-beskriven, hereditärt fri, ögonlyst och utställd med excellent.

Kullen beräknas komma första veckan i september.

Monya ligger ju lite före i tid - hennes kull beräknas komma kring 19 augusti.
Monya - Drefvikens Rita Moreno, är hd A, patellafri, Mh-beskriven, hereditärt fri, ögonlyst och utställd med cert. Eftersom Monya passerat 7 år är hon också hälsotestad hos veterinär inför parningen. Monya är parad med Tore. Tore är hd-A, patellafri, Mh-beskriven, prcd-B, ögonlyst och utställd med cert.

Jag hoppas på både svart och brunt i kullarna!

Är ni nyfikna och sugna på valp till hösten? Kontakta mig på: drefvikens@hotmail.com

1 kommentar:

  1. Kul och spännande med nya valpar!
    Om du drar norrut till våra breddgrader nästa sommar för utställning så är jag mer än gärna support, bärare, hotell, restaurant (enklare sorten), hundvakt och vad du vill. Kairo hälsar att han i så fall vill gärna ha hit nån roligare kompis än Nelsson, nån som vill LEKA och JAGA i mer än 15 sekunder.

    SvaraRadera