Sidor

söndag 24 april 2011

Agility..

ja-a vad säger man!
Jag och Malva och Kajzza ska imorgon, annandag påsk tävla agility hoppklass, inoff men dock!
Jag med smärta i höften och med en Malva som är galet lycklig och bara skäller och tokspringer... lyssna?! Kajzza är hygglig, i bra tempo och ordentlig i slalomet..

Jag har med andra ord varit iväg och tränat!
Alla hinder var framme så en liten bana med tunnlar, däck, hopp och slalom fick jag till. Malva springer, skäller och lyssnar inte - får vara stenhård imorgon och ta ner henne i trav! Kajzza lyssnar superbra och är ordentlig. Hänger på mig där..

Monya fick prova några få hopp och så koncentrerade jag mig på tunnel istället. I höstas totalvägrade hon att ens gå in i tunneln - idag... fick jag henne inte ur tunneln! *tumme upp* Jag riktigt hörde hur svansen gick i tunneln *dunk, dunk, dunk* - bollen i munnen - kom och ta mig då matte!!

Belinda fick hoppa över ett par hinder - hela 2dm höga! och köra ett par ingångar i slalom - detta var hennes debut!

Efter detta en tur längre ut i Ågesta mot Vidja, ut på ängarna och låta hundarna rasa av sig. Krondiket hälsades på... tur att det idag står badning på schemat!

Nu lite omelett med räkstuvning och sen softa innan badning

1 kommentar:

  1. God Morgon Kära Ni,
    håller tummarna för er idag!!
    Be någon filma och fota.
    kram
    Carina & Sascha

    SvaraRadera